Érdekességek a motorsportok világából

Rengeteg sport létezik a világon, amiket emberek milliói űznek. Vannak csapat- és egyéni sportok, szárazföldiek és nem szárazföldiek, olyanok, amikhez kellenek eszközök és olyanok, amelyekhez nem. Minden bizonnyal minden embernek van kedvenc sportja, amit szívesen követ nyomon, esetleg űzi egyedül, vagy barátaival.

Az egyik legnépszerűbb sport fajta a motorsport, illetve autóversenyzés. Több fajtája létezik szerte a világon. Alapjaiban véve mindegyiknek egy központi eleme van, légy te a leggyorsabb. A különböző kategóriákban különböző szabályoknak kell megfelelnie az autóknak és a pályáknak és még a csapatoknak és a versenyzőknek is.

A száguldó cirkusz

A legelitebb és legnagyobb presztízzsel rendelkező ága a Formula 1. 10 csapat 2-2 versenyzővel 20-22 különböző pályán versenyeznek, hogy eldöntsék, ki a legjobb. A futamokon a pontgyűjtés a lényeg és az idény végén, aki a legtöbb pontot gyűjti össze, az lesz a világbajnok. Az első helyezett 25 pontot kap, a második 18 pontot harmadik 15 pontot és így csökken folyamatosan tovább, míg végül a tizedik már csak 1 pontot kap.

A versenyzők autóit nagyon szigorú és precíz szabályok alapján kell felépíteni és így kell a lehető leggyorsabbnak lenni. A Forma1 a világ legveszélyesebb sportjai közé tartozik, hiszen nem ritka, hogy a versenyzők 200-300 km/h-val haladnak a pályán centiméterekre egymástól. Természetesen minden csapat, azon kívül, hogy próbál a leggyorsabb lenni, igyekszik minél biztonságosabb autót építeni. A száguldó cirkusznak is becézett versenysorozat leginkább Európában elterjedt, ám egyre inkább terjeszkedik Ázsia és Amerika felé is.

A vérükben van a vezetés

A verseny presztízsét az is mutatja, hogy a versenyzők sokszor egyfajta személyi kultusznak is örvendhetnek és számos híresség és politikus is megjelenik egy-egy nagydíjon. A szabályok és a szabványok módosításával próbálja folyamatosan javítani a nézők élményét a vezetőség és természetesen a biztonságot is szeretnék ezzel emelni.

A versenyeket hétvégente rendezik, mely leegyszerűsítve: szombaton időmérő, azaz aki a leggyorsabban tud körbe menni a pályán az rajtolhat az első helyről a második a másodikról és így tovább, vasárnap pedig sorra kerül maga a verseny, ahol a helyszíntől függően 50-70 kört tesznek meg a versenyzők és próbálják a lehető legjobb helyezést elérni. Ha valaki Formul1-es versenyző szeretne lenni, akkor elsőként a kisebb ligát, azaz a Formula3-at és a Formula2-t kell kijárnia.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük