A prémium linképítés az utóbbi időben nagyban megkönnyítette a vállalkozók és cégek, de az egyszerű közemberek életét is. Ezzel a viszonylag új módszerrel sokkal könnyebbé vált sokak számára a weboldalaik, termékeik, tehát az információ eljuttatása egy szélesebb réteghez.
Kezdjük az elejéről
Ahhoz, hogy megtudjuk, hogy mit jelent a linképítés, először is a link fogalmával kell tisztában lennünk. A link egy kattintható felület, amely a céloldal URL-jét tartalmazza, így átirányít minket a céloldalra. Ezt rengetegszer alkalmazzák weboldalakon, hiszen nagyrészt így „közlekedünk” az interneten.
Ennek egy fejlettebb változata a linképítés. A linképítés egy összetett hálózatot próbál létrehozni, amelyen belül minél több link mutat egy oldalra annál jobb. Tehát ha egy weboldalra egy, vagy annál több link is át tudja irányítani az embert akkor az már eredményes lehet. De minél több ilyen linket tudunk a saját weboldalunkhoz kapcsolni, annál jobb eredményünk lesz a linképítés szempontjából.
Ezt a módszert használja a Google is, többek között. Tehát amikor rákeresünk egy-egy szóra, vagy igazából bármire a Google segítségével, akkor a linképítéstől függően ad ki nekünk egy-egy oldalt előrébb avagy hátrébb, attól függően, hogy hány link mutat éppen az adott oldalra.
Prémium linképítés
A prémium linképítés ezt tökéletesíti különböző praktikákkal, amelyek meg tudják növelni az esélyeket, az amúgy elég szoros mezőnyben. Mivel napjainkra már temérdeken felismerték az ebben rejlő lehetőségeket, már kifejezetten nehéz érvényesülni a piacon. Ennek lett a következménye, hogy külön szakemberek vannak erre a munkára, akiket nyugodt szívvel felbérelhetünk, ha igazán eredményesek szeretnénk lenni ezen a területen. Viszont ha erre nem szeretnénk költeni, akkor akár autodidakta módon, magunk is megtanulhatjuk az efféle keresőoptimalizálás csínját-bínját.
A következőkben pár hasznos tanáccsal szolgálunk, ha valaki kedvet kapott, vagy csak kíváncsi, hogy hogyan is valósítható meg a prémium linképítés hatékonyan.
Pár tipp
Ha hatékonyan szeretnénk a prémium linképítésbe vágni, akkor érdemes tisztában lenni pár alapvető, viszont annál könnyebben megvalósítható aprósággal.
Fontos, hogy a linkeket, amelyek majd a weboldalunkra mutatnak, olyan oldalakra tegyük ki, amelyek relevánsak és hitelesek. Tehát ha egy viszonylag jó reputációval rendelkező, aktív oldalon jelenik meg a linkünk, akkor máris jobb esélyekkel indulunk, mintha egy sokadrangú oldal valamelyik bejegyzésébe rejtjük el ugyanazt a linket.
Egy nagyon gyakran alkalmazott taktika pedig, hogy ahol elhelyezzük a linket, ott sokszor szerepeljen az az egy-egy kulcsszó, amely alapján a keresőprogram könnyebben kiszűrheti a lényeget. Tehát példának okáért, ha egy könyvárusítással foglalkozó vállalkozásunk van, akkor érdemes olyan szövegkörnyezetbe beilleszteni a linket, ahol sokszor szerepel az a szó, hogy „könyv” vagy még ideálisabb esetben a vállalkozásunk neve.
Természetesen ezeken kívül még számos más lehetőségünk van, hogy előbbre kerüljünk a ranglistán, tehát bátran vágjunk bele a prémium linképítésbe.